Fericirea la Piatra Neamţ

Un studiu făcut prin 2011 arăta că danezii sunt cei mai fericiţi oameni din lume. „Bine, dar ce este fericirea?”,  ar întreba filosoful enervant.

Păi, filosofule, hai să procedăm ca la şcoală, la proba adunării prin scădere. Adică, să o luăm invers, să vedem ce este nefericirea în viaţa unui cetăţean şi ce o provoacă.  Şi aşa, prin opoziţie, o să înţelegem şi ce e fericirea.

Deci, eu, ca cetăţean, ca să îmi pară bine-n viaţă, am nevoie de câteva chestii mari şi late: să nu mă fure statul, să  nu fiu amărât (adică să am posibilităţi  – casă, maşină mică,  concediu), iar femeia să fie cuminte, fără mustaţă de patriarh, să nu umble după bani, să nu fie maimuţă. Cam aşa ar opina şi Maslow (aici nu mai dau link, să nu se simte desconsideraţi cititorii mei super-premium). Corect? Dacă nu le am pe astea, eu, cetăţean, mă bosumflu, nu-mi convine nimic, se duce dracu poziţia ţării mele în lista fericirii.

Deci: îi fură statul pe danezi? Nu-i fură, zice Transparency International. Au de toate prin casă?  Its standard of living is among the highest in the world, zice o statistică a guvernului USA. Sunt femeile cam panarame, mai ales dacă arată ca asistentele lui Capatos? „Nu sunt, bre. A mea nu e!”, zice portarul de rezervă de la Ceahlăul Piatra Neamţ, danezul Thomas Villadsen.

Să vedem. Domnişoara din imagine este Line Guldberg, prietena dumnealui. Cu aşa argumente fizice şi cu o alură de piţipoancă pe steroizi, ne gândim că d-ra Line putea să-şi găsească la ea acasă un iuby cel puţin patron de angrouri pe la marginea Copenhagăi,  ori fotbalist titular la Brondby.

Când colo, Line, aşa cum o vedeţi,  coboară din vârful civilizaţiei şi prosperităţii până-n fundul Moldovei, după băiatul ăsta modest, care i-a plăcut ei.  Primeşte şi el 4.500 de euro la Ceahlăul, mai puţin decât un inginer IT danez obişnuit. Pac  – şi a treia condiţie.

Băi, Thomase, împotriva a tot ce ştim noi de la TV şi din staţiunea Mamaia, de data asta ne forţezi să zicem ca tine,  fir-aţi ai dracu’ cu Schengenu’*  vostru de îmbuibaţi fericiţi.

*Danemarca, Olanda, tot un drac 

2 responses to this post.

  1. Posted by nico on 6 Mai 2012 at 15:29

    :)))))))))) invidiosilor

    Răspunde

Lasă un răspuns

