Frankenstein la Primărie!

Când vine vorba despre alegeri, eu mă gândesc cu jind la nişte alegeri după filosofia Subway, ori pe tiparul Frankenstein.

Dacă s-a putut Breakfast at Tiffany’s, trebuie să se poată şi Elections at Subway’s.  Subway este un lanţ de magazinaşe fast-food, unde ai posibilitatea să îţi alegi ingredientele senvişului: tipul de chiflă, felul de salam, varietatea de brânză sau de ierburi şi salăţi. Tu arăţi cu degetul în faţa vitrinei, iar, de cealaltă parte, un sandwich artist îl crează la comandă.

Aşa se numesc la ăştia vânzătorii de parizer cu pâine, sandwich artists. Vor să ei gâdile stima de sine a angajaţilor, să facă nişte oameni mai fericiţi din vorbe. Cum o fi la angajări? Ce-aţi lucrat înainte, miss? V-aţi prostituat…Deci, notăm „hormones tamer”. O să vă facem şi mai artistă!

E o idee simplă şi foarte ok să selectezi doar ce-şi place.  Eu, ajuns în faţa urnelor Subway, aş stampila aşa: nişte pâinică Nicuşor, că pare că nu e stricată de la bun început. Dar, pentru că pot să aleg,  aş da la o parte tâmpenia aia sinistră cu adăposturile de cartier pentru maidanezi. Ce schelălăieli, ce urlete, ce putoare şi ce lupte cu vecinii nebuni ar ieşi de-aici!

Aş opta pentru o combinaţie îndrăzneaţă, în continuare: cu nişte brânzică împuţită, dar indispensabilă, de la Gigi. Mai mult mă înfioară realitatea unor copii şi bătrâni omorâţi de câini, decât perspectiva eutanasierii maidanezilor.

Nu mai vreau aşa ceva. Fata din film nu pare nici om rău, nici că i-a provocat, sau ce mai delirează nişte oameni de bine. Fata trecea printre blocuri, pe unde s-au făcut stăpâni nişte câini teritoriali. Opinia mea este minoritară, probabil, dar, ce să faci, fiecare  om sau bou cu sistemul său de valori.

Duuupee astaaa, aş felia nişte guşă afumată de la Nicuşor, celălalt Nicuşor. E mai onest să spui „guşă afumată bine”, decât „guşă adormită la volan, în intersecţie, din cauza ostenelii”. Aş păstra din guşa asta organizarea eficientă şi  disciplina de lagăr de concentrare

Ca să taie greaţa populistă cu posibile efecte catastrofale ale şuncii de mai sus, adaug o salată de varză, a la Cluj, a la Răchiţele, sau pe unde mai e Boc acum.

Şi, deasupra, cu maaare atenţie,  aş presăra un toping de curţi cu juraţi de la Dan Diaconescu. Ingredientul ăsta surprinzător mi l-a semnalat chef Cucui, n-aş fi bănuit că e ceva digerabil pe acolo.

Asta e varianta Subway. Sistemul Frankenstein e mai fun, intri cu drujba-n ei şi-ţi modelezi singur candidatul, vruum-hârşti! ca  un chain-saw artist adevărat.

Anunțuri

6 responses to this post.

  1. Posted by geefo on 1 Iunie 2012 at 22:25

    Dom’le, un singur lucru nu am inteles: ce-i cu privirea aia de sus la interviurile de angajare si la angajatii de la subway?

    In primul rand, „sandwich artists” sunt in general tineri care sunt inca in scoala sau intre scoli. In al doilea rand, denumirea aia pompoasa nu este pentru angajati ci este o chestie de marketing pentru atragerea clientilor.

    Eu zic ca iti iesea mai bine „alegoria” daca in loc de subway foloseai „shaorma de la dristor” plus sperma in maioneza 🙂

    Răspunde

  2. Posted by geefo on 4 Iunie 2012 at 18:37

    Da-i in maioneza pe „industria fast food autohtona”, nu despre ei te-am intrebat.
    E de rusine sa lucrezi la subway, daca iti spun ca lucrez la subway mai imi raspunzi la salut? 🙂

    Răspunde

    • nu e dom’le, rusine, numai ca ai fi un vanzator onest de salam cu paine(am fost si eu in studentie vreo 3 saptamani, la o terasa in Mamaia).
      daca ai putea sa-mi sculptezi un cerb din ingredientele alea, ti-as spune si ca esti artist.
      insa, pana atunci, pe mine ma amuza strategia asta a lor de a atrage clientii, cum spui tu.
      „Buna seara, numele meu este Rodin. Cu usturoi, sau fara?”

      Răspunde

      • Posted by geefo on 6 Iunie 2012 at 1:18

        Iti garantez ca vanzatorii de la subway, „artistii”, sunt foarte onesti. Nu folosesc maioneza „organica”, se spala pe maini foarte des, folosesc manusi de unica folosinta cand iti prepara sandvisul dand atentie la detalii asemenea unui artist. 🙂
        „Strategia” functioneaza indiferent de ce credem noi, dovada ca Subway-ul are ‘jde mii de „locatii” deschise- nu numai in SUA ci si pe unde a intarcat mutul iapa, nu m-ar mira sa fie si in Romania. De ce nu s-a multiplicat „shaorma de la dristor” macar in cartierele Bucurestiului? Politicienii romani sunt ca saormarii astia smecheri care impusca francul si din cand in cand se mai slobozesc in maioneza, nu pentru ca ar scoate bani mai multi din vanzarea de maioneza ci doar asa ca sa fie siguri ca au ramas smecheri. Iar romanilor le plac smecherii pentru ca si ei sunt smecheri la randul lor, iar cine se aseamana se aduna, nu?
        Bafta la alegeri, sa ti se aleaga „frantuzoaica”! 🙂

        Răspunde

  3. acum un an s-a deschis undeva in constanta o saormarie, scria mare DRISTOR. eram la volan.

    cum tot auzisem si mi se facuse pofta, am parcat din scurt si am dat fuga peste sosea, cu nevasta, la Dristorul asta. habar nu aveam cum arata Dristorul original, dar ceva mi s-a parut dubios si am intrebat-o in soapta pe o fetita vanzatoare. „n-are legatura”, a zis fata. am fugit de-acolo mintenas.

    deci, la intrebarea de ce Drisotr Kebab nu a cucerit lumea, nu stiu ce sa iti zic. insa brandul e puternic, daca il copiaza astia ca pe Iphone.

    din ce stiu eu, tocmai a aparut un subway si in bucuresti.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: