Despre iubire şi zeiţe

Pe drumul către casă de la Madagascar 3* am purtat o scurtă şi instructivă discuţie cu soţia despre zeităţi, injecţii şi etimologie.

Văd eu, din goana maşinii, o vitrină mare, inscripţionată cu VERENA.

– Ia uite şi la ăia, Verena. Sună dubios, mi s-a părut că e Venera. Ceva cu boli venerice.

– Da, de aici vine termenul, de la zeiţa iubirii la romani. Ce aiurea alăturarea asta…

–  Păi, mă gândesc dacă există vreun popor la care zeiţa iubirii să fie Zâna Sifiliţa.

– Sau Gonoreea.

– Asta sună oarecum nobil, ca Equinaceea.

*La Madagascar 3 am râs cu gura până la urechi, ceea ce mi se întâmplă  rar la cinema; neapărat de văzut 3D, este o feerie.

Lasă un răspuns

