Din bucătăria popoarelor. Azi, machidonii

Haleul de astăzi se numeşte piperchi ţârgâsiti. Sună ca dracu’, dar e foarte mişto. Este ca Monica Bellucci, dar pe care ar chema-o Dochia  Transpiratu.

Un kilogram de ardei gras, nişte brânză de oaie, un ou, o cană de suc de roşii, o lingură de bulion, sare, piper, eventual foarte puţin ardei iute.

Se prăjesc ardeii (tăiaţi cum vreţi) în ulei de floarea soarelui. Când se înmoaie, se scot deoparte şi se presară cu sare. În aceeaşi tigaie se pune la fiert sucul de roşii, în care se adaugă bulionul şi juma de cană de apă fierbinte. Sare, piper, eventual ardeiul iute. Se lasă să scadă puţin.

Se adaugă ardeii, se ţin împreună încă 2-3 minute. Se  sparge în tigaie un ou şi se amestecă bine-bine. Sosul se va îngroşa imediat. Se opreşte focul, se rade nişte brânză deasupra şi se amestecă bine.

În farfurie, se mai rade încă o ploaie de brânză on top. Se haleşte fierbine, dar este deosebit de bună şi rece, chiar şi de la frigider.

Un produs machidonesc reuşit, discret, neghiolbănesc.

9 responses to this post.

  1. Posted by neax on 3 Septembrie 2012 at 20:39

    Ştiu chestia, e bună, dar cred că nu ai aflat cea mai bună reţetă.
    1. Renunţă la ou, va fi mult mai fină.
    2. Nu pui sare în ardei, sare în bulion, ca apoi să adaugi deasupra şi telemea sărată.
    3. Telemeaua trebuie înglobată în ultimul minut, nu rasă deasupra, ca la restaurant.
    4. Nu piper.
    Cred că în poză nu e chiar telemeaua cea mai potrivită.

    Răspunde

    • mmm…mersi pentru sugestii. ar trebuie sa fie ceva asa, de premiul nobel pentru crăpelniţă, pentru ca si dupa reteta asta iese ceva ff bun.
      (branza o pun si eu de doua ori – o data incorporata, la final, apoi rasa deasupra)

      Răspunde

      • Hai că eşti receptiv, să-ţi zic tot secretul. Nu te atingi ce bulion. După ce s-au căcălit ardeii (roşii, dar mai ales verzi sau chiar şi gogoşari şi aş recomanda să nu-i ţii mult, lasă-i mai în sânge), pune bucăţi de roşii cam de 2 cm, preferabil cu pieliţa curăţată (le opăreşti şi le beleşti). Fierbi cât trebuie să se moaie şi apoi înglobezi telemeaua (calitatea ei e esenţială). Acum ştii cât ştiu şi eu.

        Răspunde

        • data viitoare (si nu numai, bineinteles! si as fi zis asta si daca nu-mi citea blogul) sa ascult de sotie! ca si ea a zis sa pun rosii proaspete. eu, nu si nu, cu bulion etc.
          domnule, multumim, eu apreciez foarte mult un haleu reusit si data viitoare fac si asa.

          Răspunde

  2. Posted by neax on 5 Septembrie 2012 at 15:53

    Şi eu am mâncat, făcut chiar de aromâni, e excelent. Lasă-l mai cu zeamă ca în poză, n-o să-ţi pară rău să întingi cu pâine.

    Răspunde

  3. Am prestat aseara. Buna!

    Răspunde

  4. Cu rosii. Am combinat un pic retetele voastre, in sensul ca am folosit rosii in loc de bulion, dar am pus si un ou, sa fie 🙂

    Răspunde

  5. foarte bine, dom’le, sa fie multumita toata lumea 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

